Nowe technologie w strategiach marketingowych

Biznes

Promocja biznesu w mediach społecznościowych może przynieść bardzo wiele korzyści, firmy tworzą swoje fanpage, grupy, gdzie skupiają użytkowników o zainteresowaniach związanych z ofertą.

Dzięki temu możemy budować bazę lojalnych klientów, jednak warto pamiętać, że powinniśmy zadbać o wartościowe teksty, zdjęcia oraz filmy. Bardzo ciekawe narzędzie, jakie oferuje Facebook, to możliwość transmisji wideo w czasie rzeczywistym.

Nowe technologie w strategiach marketingowych

Transmisja na żywo z wykorzystaniem mediów społecznościowych

Nowe technologie pozwalają na strumieniowanie video oraz dźwięku wysokiej jakości. Użytkownicy mediów społecznościowych często korzystają z urządzeń przenośnych, tabletów oraz smartfonów, które posiadają wyświetlacze o coraz wyższej rozdzielczości. Warto wykorzystać to podczas kampanii reklamowej, jednym z ciekawych pomysłów jest strumieniowanie wideo przez usługę Facebook Live. Jest to także wiele usług dodatkowych, możemy udostępnić czat, gdzie użytkownicy będą zadawali szczegółowe pytania, wchodzili w interakcje z osobą prowadzącą wideo, dodatkowo otrzymujemy także wiele narzędzi, które pozwalają na uzyskanie ważnych informacji marketingowych. Będzie to przykładowo możliwość stworzenia ankiety, gdzie zadamy pytania związane z zainteresowaniami, oczekiwaniami co do naszych usług czy też towarów. Jest to bardzo cenne źródło informacji dla osób zajmujących się marketingiem.

Nagrywając wideo należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu sprzętu, często standardowa kamera w naszym laptopie, czy też urządzeniu przenośnym, może nie posiadać odpowiednich parametrów. Profesjonalna kamera, która zarejestruje obraz w formacie Full HD, nie jest dużym wydatkiem, dlatego można dokupić dodatkową kamerę, jak również lepszej jakości mikrofon. Możemy również strumieniować na żywo poprzez telefon, jeżeli posiadamy sprzęt wyższej jakości, z pewnością pozwoli to na uzyskanie dobrego obrazu oraz dźwięku, dodatkowo telefony pozwalają także na podłączenie zewnętrznego mikrofonu, co polepszy jakość dźwięku. Warto przetestować ustawienia, sprawdzić czy urządzenia prawidłowo rejestrują, przekazują obraz do komputera. Warto także sprawdzić połączenie WiFi.

Podczas prowadzenia kampanii reklamowych warto wykorzystywać takie media, jak Instagram, YouTube czy facebook transmisja na żywo to bardzo dobry pomysł, jeżeli chcemy nieco lepiej zaprezentować naszą usługę czy też towar dużej ilości odbiorców. Facebook to medium, które daje także możliwość docierania do klientów za pomocą reklam, które możemy bardzo dobrze personalizować, określić nasze oczekiwania co do wieku, płci czy też zainteresowań użytkownika.