Jaki prezent kupić dziecku kiedy kończy rok

Handel

Dzieci które skończyły pierwszy rok życia są nieustannie w ruchu.

Zwykle potrafią już chodzić, raczkować, a nawet wchodzić po schodach. Lubią bajki, wypowiadają swoje pierwsze słowa i mogą bawić się obok innych dzieci. Lubią eksperymentować i odkrywać otaczający je świat, ale potrzebują ciągłej opieki dorosłych, aby zapewnić im bezpieczeństwo. W sklepach znajdziemy mnóstwo artykułów i prezentów odpowiednich dla rocznych maluchów. Książki planszowe z prostymi ilustracjami lub zdjęciami rzeczywistych przedmiotów z pewnością spodobają się zarówno dzieciom, jak i rodzicom. Małe dzieci bardzo lubią muzykę, piosenki, wierszyki i rymowanki, dlatego można sprezentować im nagrania odpowiednie dla dzieci w tym wieku. Zabawki, takie jak telefony do zabawy, miękkie lalki i łóżeczka dla lalek, wózki dziecięce i spacerówki, akcesoria do przebierania lalek, kukiełki, pluszowe zabawki, plastikowe lub drewniane zwierzęta oraz pojazdy z plastiku i drewna również ucieszą dziecko. Jaki prezent kupić dziecku kiedy kończy rok

Maluchy również lubią budować wieże z klocków, mogą być one pluszowe, drewniane lub plastikowe, a dla ułatwienia zabawy mogą być również magnetyczne.

Dzieci w tym wieku chętnie bawią się różnymi układankami, dużymi puzzlami, lubią rozkładać na części zabawki, które mają przełączniki, przyciski, gałki oraz pokrętła. Również dopasowywanie kształtów w zabawkach to dla nich wielka frajda. Maluchowi można również sprezentować dużą, miękką piłkę, aby zachęcić je do chodzenia i ćwiczenia koordynacji ruchów. Zabawa stymuluje percepcyjny rozwój motoryczny dziecka dzięki koordynacji wzrokowo-ruchowej, w której uczy się manipulowania przedmiotami, umiejętności ruchowych, uczenia się skakania, chodzenia, wspinania się, oraz ogólnej kontroli własnego ciała. Odpowiednie prezenty na roczek to również chodziki i zabawki do ciągnięcia, a także pluszaki i ubranka w zabawnych kolorach. Zabawa promuje aspekty rozwoju intelektualnego dziecka poprzez umiejętność rozwiązywania problemów, inicjację i pamięć, tworzenie koncepcji oraz powiązanie i klasyfikację.