Sprzedaż towarów za pomocą Amazon FBA

Handel

Firmy które oferują swoje towary na Amazon mogą obecnie skorzystać z usługi FBA czyli realizacji wysyłki przez Amazon. W tym przypadku wysyłamy swoje towary do sieci logistycznej Amazon które następnie wysyłane są do klientów. Dzięki temu nie musimy posiadać własnego magazynu oraz prowadzić wysyłek, Amazon prowadzi zamiast nas obsługę klienta w tym zwroty zamówień. Z pewnością jest to bardzo pomocna opcja dla firm, które nie posiadają dużego magazynu, chcą usprawnić sprzedaż.

Czy warto skorzystać z Amazon FBA?

Amazon znany jest z terminowości wysyłek, dzięki czemu nasi klienci będą zadowoleni, zmniejsza to także koszty dostawy, w przypadku jeżeli użytkownik Amazona posiada wykupiony pakiet Prime. Pracownicy Amazona zajmują się kompletowaniem zamówień, pakowaniem oraz wysyłką, zapewniając przy tym wysoki standard obsługi klienta. Należy pamiętać, iż wysyłka jest często najbardziej czasochłonną czynnością w przypadku sprzedaży e-commerce. W modelu FBA firmy mogą skupić się na pozyskiwaniu towaru, natomiast sprzedażą zajmuje się platforma. Amazon w latach 2019-2020 zainwestował ponad 30 miliardów dolarów w narzędzia które pozwalają na szybką obsługę klienta. Obecnie klienci sklepów internetowych oczekują szybkiej obsługi, wysyłki towaru w ciągu 24 godzin. Dlatego skorzystanie z FBA pozwoli nam spełnić oczekiwania klientów.

Amazon posiada swoje magazyny w wielu różnych lokalizacjach na terenie Polski, dzięki temu możliwa jest szybka realizacja wysyłek do klienta. Magazyny Amazon we Wrocławiu mają prawie 100000 m2 powierzchni, gdzie składowane oraz pakowane są produkty przeznaczone dla klientów
Amazon. Dzięki temu można dostarczać produkty do klientów w całej Polsce z możliwością dostawy do 48 godzin. Sprzedawcy którzy chcą skorzystać z usługi FBA, muszą odpowiednio przygotować produkty oraz przesłać do magazynu. Amazon następnie decyduje w których magazynach umieszczać towar tak aby trafił on jak najszybciej do klientów. Oczywiście z obsługą FBA łączą się koszty, są one zależne od rozmiaru produktów oraz kosztów wysyłki, które są uzależnione od wagi oraz wymiarów czy dodatkowych kosztów związanych z pakowaniem produktu przed wysyłką.

Amazon jest jedną z największych platform sprzedażowych na świecie, dlatego sprzedawcy którzy nie posiadają własnego sklepu internetowego mogą skorzystać z usług Amazon, przez co łatwo dotrą do wielu klientów na to całym świecie. Dzięki temu możemy zaoszczędzić na kosztach magazynowania, zatrudnienia pracowników, wszystkich kosztów łączących się z obsługą wysyłki dla klienta.