LEGO Education to narzędzie edukacyjne dla uczniów klas od 5 do 8, które koncentruje się na rozwijaniu umiejętności w zakresie kreatywności, współpracy i krytycznego myślenia.
Łącząc nowe i znane elementy budynku w odświeżającej kolorystyce, łatwy w użyciu sprzęt i intuicyjny język kodowania metodą przeciągnij i upuść oparty na Scratch, stale angażuje uczniów poprzez zabawę w naukę krytycznego myślenia i rozwiązywania złożonych problemów, niezależnie od ich poziomu uczenia się. LEGO Education oferuje jednostki, z których każda ma konkretny temat. Wszystkie jednostki zostały zaprojektowane w celu rozwijania umiejętności krytycznego myślenia poprzez złożone, angażujące i osobiście istotne wyzwania. Lekcje w ramach każdej jednostki będą coraz trudniejsze i wszystkie obejmują wsparcie dla nauczycieli, filmy wprowadzające, linki do programów nauczania, ćwiczenia rozszerzeń i inne. Aplikacja, oparta na najczęściej używanym języku programowania w nauczaniu – Scratch – może być używana zarówno na tabletach z systemem iOS i Android, jak i Windows 10. Gama produktów LEGO Education firmy MTA obejmuje zamiłowanie dzieci do zabawy i budowania ze znanymi klockami LEGO, z fascynującym światem nauki, technologii i robotyki. W sprzedaży można również znaleźć produkty LEGO Education, aby uczyć tych koncepcji w zabawny sposób dla dzieci w każdym wieku. Połącz unikalne cechy klocków LEGO ze swoim programem nauczania, aby wesprzeć dzieci w procesie uczenia się i rozwoju.
Od wczesnych klocków LEGO DUPLO, które zachęcają do kreatywnej zabawy, umiejętności społecznych oraz budowania i tworzenia, po roboty LEGO Mindstorms i zestawy LEGO Education WeDo, które uczą starszych uczniów o robotyce, energii odnawialnej i prostych maszynach, możesz znaleźć zestawy lego education dostosowane do wieku i potrzeb dziecka. Od czasu wprowadzenia technologii interaktywnej eksperci w dziedzinie nauczania zauważyli znaczny wzrost poziomu motywacji i zaangażowania w klasie, co jest jedną z zalet nauczania interaktywnego. Niektóre z najnowszych technologii wykorzystywanych w interaktywnym środowisku uczenia się pozwalają nauczycielom zaryzykować lekcje, wprowadzić element rywalizacji w uczeniu się, a co ważniejsze, wprowadzić aspekt poziomów osiągnięć do procesu uczenia się.