Czym się kierować wybierając pieczywo

Biznes

Chleb razowy na zakwasie jest zdecydowanie najbardziej odżywczym rodzajem chleba, głównie dlatego, że mąka, z której jest on wytwarzany, jest produkowana z całego ziarna pszenicy, którego każda część może przynieść organizmowi różne korzyści.

Nasiona pszenicy składają się z zarodka, bielma i otrębów, które są w rzeczywistości zewnętrzną skórką ziaren. Zarodek ma wysoką zawartość minerałów, witaminy E oraz z grupy B, a także przeciwutleniaczy, które chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Z drugiej strony bielmo jest bogate w węglowodany i białka. Wreszcie otręby nasion zawierają dużą ilość błonnika, witaminy E, kilka minerałów, z których najważniejszym jest żelazo, a jednocześnie zawierają niewielkie ilości fitoestrogenów, substancji zawartych w niektórych kategoriach roślin i imitujących działanie ludzkich hormonów. Jednak inne rodzaje chleba są robione z mąki wytwarzanej przez mielenie samego bielma, na przykład chleb jasny pszenny, który jest zdecydowanie mniej odżywczy. Czym się kierować wybierając pieczywo

Chleb razowy zawiera większą ilość błonnika surowego w porównaniu do pieczywa białego, przyczynia się więc do uczucia sytości, a tym samym wspomaga odchudzanie.

Jednocześnie ma niski indeks glikemiczny, dzięki czemu jest to doskonały wybór dla osób cierpiących na cukrzycę. Dodatkowo pomaga w obniżaniu poziomu cholesterolu oraz wykazuje właściwości przeciwnowotworowe. Chleb z mieszanymi ziarnami jest produkowany z różnych rodzajów zbóż, takich jak pszenica, jęczmień, żyto, owies i kukurydza. Takie pieczywo może być wzbogacone różnymi rodzajami nasion i pestek, dzięki temu jest równie odżywcze jak chleb razowy, ale ma kilka kalorii więcej. Takie chleby czy bułki są bogate w witaminy i pierwiastki śladowe potrzebne do zachowanie zdrowia. Co roku przeprowadzany jest Plebiscyt Orły Piekarnictwa, który pozwala wyłonić najlepsze piekarnie produkujące zdrowe i smaczne wyroby, a mogą w nim wziąć udział piekarnie z całej Polski, które posiadają odpowiedni opinie od konsumentów oraz stawiają na rozwój i innowacje.