Wynajem biura na co zwrócić uwagę?

Biznes Blog

Wbrew temu, co wydawać się może osobom, które nigdy wcześniej nie miały styczności z zagadnieniami stricte związanymi z wynajmem, odstąpienie osobom zainteresowanym przestrzeni biurowej za opłatą to nie kwestia prosta i banalna.

Pod uwagę powinniśmy wziąć całe gro rzeczy, aby mieć pewność, że zarówno konsument jak i my jesteśmy ze zrealizowanej transakcji zadowoleni, natomiast zyski generowane z wynajmu będą relatywnie długo, głównie z uwagi na zgłaszaną przez wynajmującego dalszego przedłużania umowy. W ramach dzisiejszego wpisu pragniemy nieco dokładniej przyjrzeć się kwestiom, na które należałoby zwrócić uwagę jeśli interesuje nas wynajem biur. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Przede wszystkim musimy zadbać, by przestrzeń, którą oferujemy potencjalnym wynajmującym w pełni spełniała ich – niejednokrotnie dość wygórowane – oczekiwania. Aby było to możliwe, przed umieszczeniem ogłoszenia konieczne jest upewnienie się, iż osoba zainteresowana będzie miała dostęp do szybkiego Internetu, zestawu komputerowego, projektora, drukarki, kserokopiarki oraz innych udogodnień, które to obecnie uznawane są za standard w biurze wysokiej klasy. Nie powinniśmy także zapomnieć o aspektach, które choć nie są bezpośrednio zaliczane do wyposażenia przestrzeni, to mogą pozytywnie wpłynąć na cenę jego wynajmu – w tym miejscu nadmienić na pewno należy implementację w biurze automatu z napojami, dozownika wody oraz klimatyzacji, dzięki której możliwe będzie realizowanie powierzonych wynajmującemu obowiązków zawodowych niezależnie od panującej za oknem temperatury – będzie ona mogła bowiem zostać obniżona lub podwyższona zgodnie z jego preferencjami w mgnieniu oka.

Kolejnym istotnym aspektem jest lokalizacja biura. Jak wynika z naszych obserwacji, każdy z potencjalnych klientów pragnąłby, aby biuro, które będzie użytkował przez kolejne kilka lub kilkanaście miesięcy buło usytuowane w dogodnej lokalizacji, a więc nie tylko w centrum danej aglomeracji miejskiej, ale także w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej umożliwiających szybkie dotarcie do konsumenta lub partnera biznesowego, jak również niedaleko wszelkich niezbędnych z punktu widzenia prowadzonej działalności gospodarczej firm usługowych i sklepów, które pozwolą biuru działać w sposób niezakłócony niezależnie od sytuacji. Jeżeli możemy to wynajmującemu zaoferować, możemy nieco podnieść cenę czynszu, wiedząc że dysponujemy przestrzenią biurową za którą niejeden zainteresowany przedsiębiorca będzie w stanie niemało zapłacić, aby podnieść ogólny prestiż prowadzonej firmy.

Nie zapomnijmy także o spisaniu szczegółowej umowy, która to w sposób jednoznaczny i niebudzący jakichkolwiek wątpliwości określała będzie zarówno prawa jak i obowiązki obydwu stron zainteresowanych. Pozwali to w prosty sposób uniknąć wszelkiej maści sporów, które przy złej woli wynajmującego albo najemcy mogą mieć swój finał w sądzie, czego z całą pewnością wolelibyśmy uniknąć, bowiem generuje to niemałe koszty oraz powoduje znaczną utratę czasu.